Інформуємо вас про те, що у Проекті Коаліційної угоди Верховної Ради України VIII скликання (надалі – «Проект»), опублікованому 15 листопада 2014 році на веб-сайті Блоку Петра Порошенка, у пункті 4.4 Розділу VI («Реформа системи охорони здоров’я») запропоноване введення заборони реклами лікарських засобів. Стверджуємо, що це положення є неприйнятним та має бути вилучено з тексту зазначеного вище документу.

ТЕРМІНОВЕ ЗВЕРНЕННЯ

Інформуємо вас про те, що у Проекті Коаліційної угоди Верховної Ради України VIII скликання (надалі – «Проект»), опублікованому 15 листопада 2014 році на веб-сайті Блоку Петра Порошенка, у пункті 4.4 Розділу VI («Реформа системи охорони здоров’я») запропоноване введення заборони реклами лікарських засобів. Стверджуємо, що це положення є неприйнятним та має бути вилучено з тексту зазначеного вище документу.

УАВПП працює у цьому напрямку, але нам необхідна ваша широка підтримка.

Для максимально широкого та публічного обговорення зазначеної пропозиції, а також для ефективного донесення аргументів як до громадськості, так і до народних обранців, які є представниками промадськості, просимо вас організувати широку інформаційну кампанію на сторінках ваших видань.

Ми стверджуємо, що тільки економічно незалежні ЗМІ є надійною опорою суспільства та демократії. Ми також упевнені, що будь-які заборони допомагають ховати проблему, але не вирішують її. У випадку з рекламою лікарських засобів заборона не призведе до підвищення здоров’я і не допоможе вирішити проблеми, які за довгі роки накопичені у Міністерстві охорони здоров’я.

Оскільки ані аналіз наслідків, ані консультації з провідними медіа об’єднаннями по зазначеному питанню не виконувались, вважаємо цю ініціативу антиукраїнською та абсолютно непрофесійною.

За оцінками УАВПП, заборона реклами ліків призведе до надзвичайно серйозного скорочення надходжень ЗМІ – від 15 до 40% загальної суми надходжень. Сильніше за все постраждають газети а особливо – регіональні. Це означатиме закриття багатьох і багатьох газет. Деякі населені пункти залишаться взагалі без преси. В умовах війни з сусідньою державою дієта такі засоби боротьби з невиконанням діючого законодавства є неприйнятними.

Тому ми просимо вас про наступне:

–          організувати широку і тривалу інформаційно-просвітницьку кампанію, спрямовану проти цієї шкідливої ініціативи

–          створити регулярні рубрики, які допомагатимуть людям жити здоровим життям

–          направити листи народним обранцям, які сталі народними депутатами від ваших регіонів, з проханням блокувати цю ініціативу та подібні заборони в царині реклами у ЗМІ

–          у листах, публікаціях та інших діях звертати увагу на необхідність, в першу чергу, забезпечити виконання вимог діючого законодавства замість введення заборон, смертельних для ЗМІ.

Із уточненнями, запитаннями, пропозиціями та у інших випадках просимо звертатись до дирекції УАВПП.

Зі свого боку обіцяємо вас інформувати про розвиток подій у цьому тривожному напрямку.

Довідкова інформація

Практика запровадження подібних обмежень в світі практично відсутня. Так, до прикладу, з усіх Європейських країн реклама ліків обмежується лише в Норвегії і виключно на телебаченні. Серед країн СНД заборона реклами запроваджувалась лише у Азербайджані у 2006 році. Втім, через те, що у 2007 передкризовому році ця заборона стала причиною значного занепаду фармацевтичного ринку, у червні 2010 року вона була скасована з метою порятунку галузі.

Більш того, введення заборони реклами лікарських засобів суперечать зобов’язанням України в межах Угоди про Асоціацію з Європейським Союзом, Додаток XXXVIІ («Політика з питань аудіовізуальної галузі») до Глави 15 Розділу V якого передбачає, що Україна зобов’язується протягом 2 років адаптувати своє законодавство до Директиви № 2007/65/ЄС про аудіовізуальні медіа-послуги, яка передбачає заборону реклами виключно рецептурних лікарських засобів, що відповідає поточному регулюванню цього питання у законодавстві України.

Також, важливо розуміти, що реклама, будучи інструментом підвищення обізнаності споживачів щодо асортименту продукції, присутньої на ринку, розширює можливий спектр альтернатив вибору та сприяє конкуренції. Обмеження реклами ліків забере в споживачів право та можливість доступу до необхідної їм інформації, зокрема про властивості та ціни на лікарські засоби, можливості та варіанти, як відповідального самолікування, так і профілактики захворювань, а також унеможливить прозору конкуренцію, і, таким чином, опосередковано створить усі передумови до підвищення вартості ліків. В результаті, споживачі зможуть отримувати таку інформацію виключно від лікарів та аптекарів.

Подібні ініціативи є нічим іншим, як спробою підмінити необхідність проведення реформ шляхом запровадження популістських змін до Закону «Про рекламу». Ґрунтовних прогнозів наслідків прийняття таких змін ніколи не надавалося.

 

Дирекція УАВПП

Loading

Для отримання юридичної допомоги
заповніть анкету

    П.І.Б.*

    Організація

    E-mail*

    Телефон

    Деталі звернення

    Яка юридична допомога вам потрібна? *

    Юридична консультаціяДопублікаційна експертизаПравовий захист у судіСкладання інформаційного запиту

    Завантажте документи/файли

    * - обов'язкові поля

    ×














    ×