Чи можна встановлювати іншу ціну на висвітлення роботи окружної виборчої комісії, ніж для політичної реклами кандидатів у депутати?

Чи можна встановлювати іншу ціну на висвітлення роботи окружної виборчої комісії, ніж для політичної реклами кандидатів у депутати?

Відповідає Олександр Бурмагін – медіа-юрист, медіа-тренер:

Якщо мова йде про виконання обов’язку ОВК за рахунок коштів державного бюджету виділених на проведення виборів  провести спеціальне інформаційне забезпечення виборів (ст.65 Закону), то ціна формується зовсім в іншому порядку, ніж це передбачено у Законі для розміщення політичної реклами.

Зокрема, для розміщення політичної реклами у ЗМІ Законом України «Про вибори народних депутатів України» передбачено цілий механізм забезпечення рівних умов для всіх суб’єктів виборчого процесу. Це і встановлення середньозважених цін ще до початку виборчого процесу, і обов’язок надавати всім бажаючим площу/ефір, якщо ЗМІ вже один раз оплатно поширило політичного рекламу когось з суб’єктів, і чітке маркування для всіх матеріалів оплачених з виборчих фондів. Цим всім питанням зокрема і передвиборній агітації взагалі присвячено Розділ ІХ Закону – «Передвиборна агітація» (статті 68 – 74). Про інформаційне забезпечення виборів, як загальне так і спеціальне йдеться в іншому Розділі Закону – VIII «Інформаційне забезпечення виборів» (статті 63 – 67).

Навіть, виходячи з цього можна зробити висновок, що на формування ціни для спеціального інформаційного забезпечення виборів спеціальні умови для визначення і дії вартості послуг за розміщення політичної реклами – не поширюються. Це окремі правовідносини.

Згідно частини 1 статті 65 Закону до спеціального інформаційного забезпечення виборів включено інформування виборців про:

1) зареєстрованих кандидатів та суб\’єктів їх висування;

2) передвиборні програми партій та кандидатів у депутати в одномандатних округах;

3) рахунки виборчих фондів партій та кандидатів у депутати в одномандатних округах, допустимий розмір добровільного внеску та спосіб, у який робиться внесок;

4) скасування реєстрації (вибуття) кандидата у депутати;

5) факти та події, пов\’язані з виборчим процесом.

Відповідно до частини 2 статті 65 Закону – «Засоби масової інформації, інформаційні агентства можуть брати участь у спеціальному інформаційному забезпеченні виборів на замовлення Центральної чи окружної виборчої комісії, а щодо відомостей, зазначених у пункті 5 частини першої цієї статті, – з власної ініціативи з дотриманням вимог цього Закону».      

Отже, будь-яке ЗМІ повинно укладати цивільно-правові договори із ЦВК та/або ОВК, в яких комісія – Замовник, а ЗМІ – Виконавець. На підставі цих договорів медіа, на замовлення ОВК, бере участь у розміщенні і поширення за рахунок коштів державного бюджету матеріалів, які надає комісія.

Базовим нормативно-правовим документом, який встановлює порядок фінансування окружних виборчих комісій за рахунок коштів Державного бюджету України, виділених на підготовку та проведення виборів народних депутатів України є Постанова ЦВК №110 від 12 липня 2012 року.

Згідно цього Порядку ОВК повинна встановити середньозважені видатки у своїй діяльності по всіх напрямках, в т.ч. на розміщення матеріалів у друкованих, інших ЗМІ. Після затвердження ЦВК цих видатків окружна комісія може здійснювати платежі на підставі укладених договорів.  

_________________________________________________________

Олександр Бурмагін – медіа-юрист, медіа-тренер.

З 2003 року працював юристом проекту “Свободі слова – юридичну підтримку” Херсонської міської асоціації журналістів “Південь”. Має значний досвід тренерської роботи з питань доступу до інформації, захисту ЗМІ від позовів про дифамацію. Надає чисельні консультації журналістам, проводить допублікаційні експертизи, представляє інтереси медіа у судах України. Успішно провів, зокрема, справу за позовом консорціуму ЄДАПС до газети «Бізнес» та інших про стягнення 46 млн. гривень, справу за позовом до газети «Комерсант» про спростування інформації щодо причетності заступника міністра транспорту до судна «Фаїна» та інші.

Спільно з юристами Л.Панкратовою та Л.Опришко у рамках діяльності ІРРП надає правову допомогужурналістам.

__________________________________________________________

* Отримайте юридичну допомогу (консультації, допублікаційну експертизу, захист у суді, складання інформаційного запиту) заповнивши швидку форму.

ОТРИМАТИ ЮРИДИЧНУ ДОПОМОГУ

Loading

Для отримання юридичної допомоги
заповніть анкету

    П.І.Б.*

    Організація

    E-mail*

    Телефон

    Деталі звернення

    Яка юридична допомога вам потрібна? *

    Юридична консультаціяДопублікаційна експертизаПравовий захист у судіСкладання інформаційного запиту

    Завантажте документи/файли

    * - обов'язкові поля

    ×














    ×