Автор: Олег Довганик, Західна інформаційна корпорація, 11 листопада 2009
Минулого року цілу зиму розритою стояла Наукова, а цього, швидше за все, «висітимуть» ще й Стрийська, Кульпарківська і княгині Ольги. А розкопали їх щоби продемонструвати наші потуги до Євро-2012 експертам УЄФА, які 8 грудня мають ще раз відвідати Львів. Про це та інше – у спеціальному розслідуванні ЗІКу.
Автор: Олег Довганик, Західна інформаційна корпорація, 11 листопада 2009
Минулого року цілу зиму розритою стояла Наукова, а цього, швидше за все, «висітимуть» ще й Стрийська, Кульпарківська і княгині Ольги. А розкопали їх щоби продемонструвати наші потуги до Євро-2012 експертам УЄФА, які 8 грудня мають ще раз відвідати Львів. Про це та інше – у спеціальному розслідуванні ЗІКу.
12 жовтня на прес-конференції перший заступник міського голови Олег Синютка повідомив, що з державного бюджету на рахунок Львівської міської ради надійшло (що пізніше виявилося неправдою) 31 мільйон гривень для ремонту цих трьох вулиць. Уряд поставив вимогу, що співфінансування робіт повинно іти наполовину як із державного так і місцевого бюджету. Синютка запевнив, що місто має у казні таку суму, та й кошти держбюджету гріх було б не використати.
Однак як стало відомо згодом кошти з Держбюджету до Львова так і не дійшли (у мерії пояснюють затримку з їх надходженням помилкою зробленою у Кабміні, через що Держказначейство відмовляється їх видавати). Окрім того джерела ЗІКу стверджують, що у бюджеті розвитку немає жодної копійки, а на сам ремонт вулиць Стрийської, Кульпарківської і княгині Ольги потрібно 78 млн грн.
Але якщо коштів немає, то й ремонт на вулицях також зроблять лише наполовину. Або так, що її вистачить на рік-два.
Справжні причини розриття вулиць
Джерела ЗІКу стверджують, що підрядники виконання робіт на цих вулицях – фірми «Онур» і «Балтом» – переконували міського голову у тому, що вчасно і якісно провести ремонти там буде неможливо. Адже при накладенні асфальту потрібно дотримуватися певних технологій, а на вулиці тим часом вже йдуть дощі та падає сніг. Проте мер наполіг на своєму і вулиці таки розрили.
Уся справа у тому, що у голівці нашого мера визрів «геніальний» план. Як відомо, 8 грудня до Львова очікується завершальний візит представників УЄФА, які вирішать, чи бути у Львові «Євро». Тож Садовий вирішив скористатися з візиту інспекторів і продемонструвати, що «він працює».
За задумом Андрія Івановича, інспектори прилетять у аеропорт, звідки по Кульпарківській, Науковій та Стрийській поїдуть на стадіон. І побачать, як у Львові ремонтуються дороги. Навіть взимку. Те, що після візиту інспекторів ремонт цих вулиць згорнуть або після такого ремонту одразу весною візьмуться за улюблену справу наших комунальників «ямковий ремонт» – неважливо.
Як насправді робили ремонт Наукової
Згадаймо, як у Львові ремонтували Наукову. У вересні цього року вулицю відкрили для проїзду, а почали ремонтувати її ще минулого. Без жодної проектно-кошторисної документації, у Садового просто відправили туди підрядника.
Фахівці відкрито називають такі дії мера криміналом і кажуть, що подібне можливе тільки у Львові. Підрядник таки взявся за ремонт, але Садовий особисто дав вказівку зупинити роботи і перенести їх на наступний рік.
Ремонт завершили аж у вересні, проте по совісті його так і не зробили. Інженерних мереж під смугами вулиці взагалі ніхто й не думав ремонтувати, а у міській раді одразу заявили, що цим мали займатися комунальні та приватні структури. Таким чином чиновники міської ради хотіли убезпечити себе від можливих надзвичайних ситуацій на цій вулиці.
Як наслідок, якщо на Науковій прориває воду чи виходять з ладу якісь інші комунікації, потрібно здирати асфальт, тож скоро вулиця може знову вкритися великою кількістю ям. Вочевидь, мерію це не цікавить, основне для Ратуші – «показуха» перед УЄФА.
Ремонтом Наукової тепер цікавляться правоохоронні органи. Як стверджує наше джерело, певних осіб Львівської міської ради уже допитували працівники Львівського Антимонопольного комітету та обласного управління Служби безпеки України.
Жалива картина із ремонтом доріг міста
Як стверджують наші джерела, подібна чудасія коїться з ремонтами усіх вулиць, за які береться Львівська міська рада. То бруківка зникає, то ями на асфальті – проте відповідальності за такий стан справ у Садового ніхто не несе.
Навіть більше, влада Львова досі не спромоглася винести на обговорення у депутатський комісіях та прийняти на сесії Львівської міської ради відповідну міську програму із ремонту доріг.
Натомість меру Львова його помічники та радники постійно розповідають «казочки», що реального суперника на виборах міського голови йому не має. Тому й мер, кажуть джерела, поводить себе із містом як власник ПП «Львів»: що хоче, те й робить.
За ще одну дорогу забули
Попри геніальні плани показухи із ремонтом Кульпарківської, Стрийської та Княгині Ольги, яку Садовий задумав влаштувати перед інспекторам УЄФА, він забув про іншу, більш важливу дорогу.
Йдеться про вулицю, яка веде до місця будівництва стадіону – бічну Стрийської. Вона є на усіх кресленнях і до «Євро-2012» і має бути зроблена. Зараз сказати, що дорога до стадіону жахлива – це нічого не сказати. Її там просто немає. Але про початок її будівництво із уст перших керівників Львівської міської ради ще не прозвучало жодного слова…
«Ляпи» із ремонтом інших вулиць міста
За ремонт вулиці Шпитальної, який вже майже завершений, Львівська міська рада винна два мільйони гривень. Підрядник, що виконував роботи, для їх завершення взяв кредит у банку, за який постійно ростуть проценти.
За ремонт Ярослава Мудрого мерія «висить» ще 1,1 млн грн. Тож звідки Садовий візьме гроші на співфінансування Наукової, Стрийської та княгині Ольги, якщо не має коштів заплатити за уже виконані роботи…
Інші перипетії з ремонтом львівських вулиць читайте нижче в невеличкому огляді.
Шпитальна
Минулого року при ремонті Шпитальної у Садового забули, що площа перед «Магнусом» також Шпитальна. Згадали про це тільки цього року і додатково зобов’язали провести ремонт і там. Якщо сказати цифрами, то у 2008 році ремонт Шпитальної планували зробити за 1,8 млн грн, але цього року доробляли її ще на 5,2 млн гривень.
Скорини
Ремонтували цього року і Скорини, але на цій вулиці постраждав вже сам підрядник, який зробив на 600 метрів квадратних вулиці більше. Тепер він вимагає сплати коштів за ці роботи, хоча частину з них провів неякісно (асфальт на частині вулиці перепалений і просто вилітає з-під коліс авто). Джерело ЗІКу стверджує, що Львівську міську раду чекає черговий судовий позов.
Варшавська
Ще однією розритою вулицею з подачі нашого мера у Львові є Варшавська. Там заплановано проведення робіт на 3,7 мільйони гривень. Але виконанням робіт займається Шевченківська районна адміністрація. Джерела стверджують, що цю вулицю також чекає доля довгобуду.
Тракт Глинянський
Черговий довгобуд у Львові – Тракт Глинянський. Хоча ремонт там закінчився ще півтора роки тому Личаківська районна адміністрація відмовляється приймати вулицю на баланс. Роботи, до слова, там проводив теж «Онур». Встиг за 17 днів, але напартачив.
Добрих доріг у Львові не буде ніколи?
Відремонтувати у місті хоча б вулиці, де рух є насиченим, практично неможливо. У Львові є 580 кілометрів доріг, якщо б кожного року робити хоча б 5,8 км доріг, то всі дороги можна зробити за 100 років(!).
Якщо далі йти такими темпами, та ще й заробляти на «відкатах», то не тільки до «Євро-2012» доріг не буде. Їх не буде й до «Євро-2112».
Крім доріг критичний стан у Львові також з мостами. Як стверджують фахівці, на мостах кожні сім років має укладатися новий асфальт. Коли це останній раз робили у Львові – пам’ятають хіба що пенсіонери.
Олег Довганик, Західна інформаційна корпорація