Політична партія хоче замовити спецвипуск газети зі своєю передвиборчою агітацією. Чи має бути ціна на їх рекламу така ж, як визначена і оприлюднена для всіх партій в звичайних номерах, чи на спецвипуск можна змінювати ціну за окремою угодою? Чи буде порушенням надання їм площі у спецвипуску за меншою ціною, і яке покарання може бути за таке порушення? 

Політична партія хоче замовити спецвипуск газети зі своєю передвиборчою агітацією. Чи має бути ціна на їх рекламу така ж, як визначена і оприлюднена для всіх партій в звичайних номерах, чи на спецвипуск можна змінювати ціну за окремою угодою? Чи буде порушенням надання їм площі у спецвипуску за меншою ціною, і яке покарання може бути за таке порушення? 

Відповідає Людмила Опришко – адвокат, медіа-юрист, медіа-тренер:

Частина 5 статті 71 Закону України “Про вибори народних депутатів України” передбачає, що:

“5. Передвиборна агітація в засобах масової інформації усіх форм власності за рахунок коштів виборчих фондів партій, кандидатів у депутати в одномандатних округах здійснюється на умовах рівної оплати за одиницю ефірного часу чи друкованої площі”.
Крім того, частина 8 статті 71 зазначеного Закону містить положення про те, що:

“8. Розцінки вартості одиниці друкованої площі та одиниці ефірного часу для проведення передвиборної агітації не можуть змінюватися протягом виборчого процесу. Засіб масової інформації не може надавати знижки чи встановлювати надбавки на оплату друкованої площі чи ефірного часу партіям, кандидати у депутати від яких зареєстровані у загальнодержавному окрузі, кандидатам в депутати в одномандатних округах”.

Таким чином, вартість політреклами спецвипуску має бути такою ж, як і вартість розміщення інших агітаційних матеріалів.

Щодо відповідальності за порушення Закону України “Про вибори народних депутатів”, можу повідомити таке.

1) частина 10 статті 74 названого Закону передбачає:

“10. У разі встановлення судом при розгляді виборчого спору повторного або одноразового грубого порушення засобом масової інформації вимог цього Закону суд приймає рішення про тимчасове (до закінчення виборчого процесу) зупинення дії ліцензії або про тимчасову заборону (до закінчення виборчого процесу) випуску друкованого видання”;

2) Кодекс України про адміністративні правопорушення встановлює таку відповідальність:

“Стаття 2129. Порушення порядку ведення передвиборної агітації, агітації під час підготовки і проведення референдуму з використанням засобів масової інформації

Порушення передбаченого законом порядку ведення передвиборної агітації, агітації під час підготовки і проведення референдуму з використанням друкованих, електронних (аудіовізуальних) засобів масової інформації або надання переваги в інформаційних телерадіопередачах чи друкованих засобах масової інформації будь-якому кандидату, політичній партії (блоку), їх передвиборним програмам власниками, посадовими чи службовими особами, творчими працівниками засобів масової інформації –

тягнуть за собою накладення штрафу від десяти до п\’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян”.

Стаття 21210. Порушення обмежень щодо ведення передвиборної агітації, агітація в день проведення референдум.

Здійснення передвиборної агітації особою, участь якої у передвиборній агітації заборонена законом, проведення передвиборної агітації поза строками, встановленими законом чи в місцях, що заборонені законом, здійснення передвиборної агітації у формах і засобами, що суперечать Конституції або законам України, або інше порушення встановлених законом обмежень щодо ведення передвиборної агітації, крім випадків, передбачених статтями 2129, 21213 та 21214 цього Кодексу, а так само агітація в день проведення референдуму –

тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від тридцяти до п\’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб – від п\’ятдесяти до вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Таким чином, надання газетної площі в спецвипуску газети для розміщення матеріалів передвиборної агітації за меншою ціною, ніж для інших кандидатів та партій – суб”єктів виборчого процесу буде становити порушення Закону України “Про вибори народних депутатів”, може бути розцінено, як надання переваги певній політичній партії/кандидату і мати наслідки, передбачені вищезгаданими правовими нормами.

_____________________________________________________

Людмила Опришко – адвокат, медіа-юрист, медіа-тренер.

 Має більш ніж 20-річний досвід адвокатської роботи в галузі цивільного, кримінального, господарського права, і, зокрема, інформаційних спорів, захисту авторських прав, захисту журналістів/ЗМІ у справах про захист честі, гідності, ділової репутації, про спростування інформації, захист приватності, відшкодування матеріальної і моральної шкоди та інших.

Успішно представляла інтереси журналістів М. Вересня, О.Єльцова в українських судах, має успішний досвід ведення справ про доступ до інформації.

 Спільно з юристами Л.Панкратовою та О.Бурмагіним у рамках діяльності ІРРП надає правову допомогужурналістам.

У співпраці з Л.Панкратовою виграла справу „Газета «Україна-Центр» проти України“ в Європейському суді з прав людини.

——————————————————————————

* Надсилайте ваші запитання у розділ “Консультації” на адресу: law.irrp.org.ua@gmail.com  з темою листа “Питання юристу“.

Loading

Для отримання юридичної допомоги
заповніть анкету

    П.І.Б.*

    Організація

    E-mail*

    Телефон

    Деталі звернення

    Яка юридична допомога вам потрібна? *

    Юридична консультаціяДопублікаційна експертизаПравовий захист у судіСкладання інформаційного запиту

    Завантажте документи/файли

    * - обов'язкові поля

    ×














    ×