Від початку грудня в інтернеті та на відеоекранах у Києві, Львові, Сімферополі, Рівному та Донецьку з’явився перший ролик у рамках інформаційної кампанії із медіаграмотності “Розум проти медіаманіпуляції”.
Ролик під назвою “Щоб не пудрили мозок – користуйся ним” має на меті привернути увагу пересічних читачів, слухачів та глядачів до того, що інформацію зі ЗМІ треба сприймати критично й осмислено.
Від початку грудня в інтернеті та на відеоекранах у Києві, Львові, Сімферополі, Рівному та Донецьку з’явився перший ролик у рамках інформаційної кампанії із медіаграмотності “Розум проти медіаманіпуляції”.
Ролик під назвою “Щоб не пудрили мозок – користуйся ним” має на меті привернути увагу пересічних читачів, слухачів та глядачів до того, що інформацію зі ЗМІ треба сприймати критично й осмислено.
У столиці ролик можна побачити на відеобордах у центрі міста, а також на екранах усіх станцій метро. В інших регіонах ролики розміщено на відеобордах, екранах у супермаркетах, кафе, кінотеатрах. В інтернеті ролик можна побачити тут (http://www.youtube.com/watch?v=GqY1t07OP3Y). Другий ролик із медіаграмотності з’явиться всередині грудня.
Напередодні старту відеокампанії у Львові, Сімферополі, Рівному і Донецьку пройшли круглі столи на тему “Стандарти журналістики та проплачені медіаматеріали “джинса”. На заходах медіаексперти з Києва й регіонів обговорили місію журналістики та те, яким чином можна протистояти цензурі і проплаченим матеріалам. Також учасники круглих столів окрему увагу звернули на потребу критичного й осмисленого ставлення до інформації від ЗМІ.
Експерти, журналісти та громадські діячі запевнили, що поруч із справжньою журналістикою, яка відповідає стандартам, існують зумисні медіаманіпуляції, які переслідують або політичні, або економічні цілі. Боротися з цим явищем можуть і журналісти, і пересічні споживачі інформації.
Журналісти мають дотримуватися стандартів журналістики: передусім це вичерпність інформації, баланс думок, відокремлення фактів від коментарів. А глядачі, читачі або слухачі мають навчитися розрізняти замовні проплачені матеріали (так звану джинсу) від питомо журналістських робіт. У цьому можуть допомогти як знання тих самих стандартів журналістики, так і користування багатьма джерелами інформації.
Кампанія “Розум проти медіаманіпуляції: інформаційна кампанія з медіаграмотності” реалізується Міжнародною громадською організацією “Інтерньюз-Україна” й Українським освітнім центром реформ за підтримки проекту “У-Медіа” “Інтерньюз Нетворк” та USAID.