Автор: Юрій Ніколов

Джерело: Наші гроші, 14 липня 2016 року

Один з високопоставлених найманців Кривопішина після Майдану знайшов собі нове тепле місце, але швиденько став фігурантом карної справи про тендерний розпил.

Корупційні події розгортались на державному ПрАТ «Запорізький електровозоремонтний завод» з листопада 2014 по лютий 2015 року. Уже відшумів Майдан, гула війна на Донбасі, нові урядовці опановували дохідні закапелки «Укрзалізниці», принагідно призначивши директором запорізького заводу Генадія Політикіна.

Колишній начальник служби матеріально-технічного забезпечення ДТГО «Південно-Західна залізниця» часів сумнозвісного Олексія Кривопішина був настільки добре відомий «Нашим грошам» своїмитендерними здобутками за часів Януковича, що ми не дуже здивувались наступним подіям.

Політикін призначив своїм заступником з комерційних питань такого собі Леоніда Єрмакова, водночас зробивши його головою тендерного комітету заводу. По ходу виникла потреба закупити тридцять штук великих зубчатих колес до електровозів серії ЧС-4 і відповідний тендер оголосили через «Вісник держзакупівель». Подальші події описуємо по фабулі кримінального провадження№22015080000000010. Там є ще один епізод по іншому тендеру, однак опишемо лише один, як показовий.

На тендерне оголошення завод отримав чотири нормальні пропозиції і одну від представника ТОВ «СК Смарт». Фірма записана на харків’ян Ігоря Семенова і Андрія Карпова, на тендерах фірму зазвичайпредставляв Фенін О.І. Однак хто саме від фірми проходить по справі у судовому рішенні офіційно не вказано, тому поки що будемо називати його просто «фірмач» на відміну від фігурантів з боку державного заводу.

«Фірмач» вийшов безпосередньо на Політикіна та його заступника з пропозицією зробити саме «Смарт» переможцем тендеру за заздалегідь завищеною ціною в 2,45 млн грн.

Державні менеджери погодились і закрутилось колесо сансари.

Рольовки були розподілені наступним чином.

Політикін як голова правління заводу мав здійснювати координацію своїх підлеглих та усунути конкуренцію на тендері з боку зальотних бізнесменів.

Єрмаков мав привести у відповідність до нормативних документів тендерну документацію «Смарту» і згодом проконтролювати перерахунок грошей «фірмачу».

«Фірмач», визначений слідством як «організатор злочину», мав доставити колеса на завод і отримати гроші.

І ось 1 грудня 2014 року відбувся тендер. На біду змовників на торги подали заявки зайві фірми.

Дві запорізькі контори як по замовленню запропонували товар ще дорожче від переможця, і проблеми не становили, навпаки забезпечували формальні вимоги щодо конкуренції на відкритих торгах.

Проблему становили дві фірми з Києва «Трансінвест» і «Локомотив», які запропонували на тендері колеса за 2,29 і 2,38 млн грн. Це було дешевше від переможця, відтак перемога не могла дістатись «Смарту».

Це було тим більш неприємно тому, що «фірмач» вже організував доставку коліс з російського заводу-виробника, і за кілька днів вони мали приїхати у Запоріжжя.

Тож керівник заводу і його заступник включили весь свій шарм і звернулись до «зальотних» киян з простою як гайка пропозицією – аби вони просто підняли вартість своїх офіційних пропозицій. А щоб бізнесмени не відмовили у проханні, то «Локомотиву» пообіцяли не чинити перешкод у оплаті запчастин по раніше укладеним договорам поставок.

Ну, кияни і не відмовили. Але змовників чекала ще одна біда. Тепер у власному таборі.

Принциповість виявив заступник начальника відділу матеріально-технічного постачання «ЗЕРЗ». Він прекрасно знав, що пропозиція киян на тендері була дешевшою, тому відмовився підписувати угоду зі «Смартом» і тим самим брати на себе відповідальність.

А тут саме приїхали російські колеса, а тендер ще юридично не оформлений, тому довелось приймати товар на відповідальне збереження, скажімо так, без вагомих на те підстав.

І ось проходить ще тиждень, і «Локомотив» з «Трансінвестом» нарешті надіслали свої підвищені пропозиції і тендер нарешті закінчили визнанням «Смарту» переможцем.

Далі у судовому рішенні трохи плутаються дані щодо ціни питання. Тендерна ціна коліс склала 2,45 млн грн. Однак завод перерахував лише 1,80 млн грн. При цьому слідчі провели експертизу, яка показала, що ринкова ціна коліс становить 1,01 млн грн., відтак різниця з тендерною угодою становить 1,03 млн грн. без ПДВ.

Зрештою саме ці 1,03 млн грн. і назвали шкодою державі.

У Спеціалізованій антикорупційні прокуратурі «Нашим грошам» повідомили, що звинувачувальний акт наприкінці червня було направлено в Жовтневий суд Запоріжжя.

Фігурантам інкриміновано:

  • ч.2 ст.28 – злочин за попередньою змовою групою від двох осіб;
  • ч.2 ст.364 – зловживання службовим становищем з тяжкими наслідками (від 5 до 8 років);
  • «Фірмач» як організатор злочину також отримав ч.3 ст. 27.
  • Політикін і Єрмаков як представники державного заводу отримали звинувачення також по ч.1 ст. 366 – службове підроблення (від штрафу до 3 років).
  • Окрім цього голова тендерного комітету Єрмаков має на додачу ч.2 ст.367 – службову недбалість (від 2 до 5 років).

А заступник начальника відділу матеріально-технічного постачання «ЗЕРЗ», який відмовився підписувати липову угоду по нібито законному тендеру, ні в чому не звинувачується.

Тож, шановні члени конкурсних комісій, не беріть дурного у руки, коли начальство вам щось тюхає поза межами посадових інструкцій. І спіть спокійно. Далі справи у розпильщиків будуть йти лише гірше та скрутніше.

 

Loading

Для отримання юридичної допомоги
заповніть анкету

    П.І.Б.*

    Організація

    E-mail*

    Телефон

    Деталі звернення

    Яка юридична допомога вам потрібна? *

    Юридична консультаціяДопублікаційна експертизаПравовий захист у судіСкладання інформаційного запиту

    Завантажте документи/файли

    * - обов'язкові поля

    ×














    ×