У нині діючому Законі є кілька пунктів, що стосуються діяльності ЗМІ у передвиборний період. Серед них – встановлення розцінок вартості одиниці друкованої площі для розміщення матеріалів передвиборної агітації. Юрист ІРРП Олександр Бурмагін консультує з приводу того, на що звертати увагу журналістам і керівникам ЗМІ у цей період.
Основні питання щодо діяльності ЗМІ регулюються статтями 57 – 64 Закону України «Про вибори Президента України» у главі «Передвиборна агітація».
У нині діючому Законі є кілька пунктів, що стосуються діяльності ЗМІ у передвиборний період. Серед них – встановлення розцінок вартості одиниці друкованої площі для розміщення матеріалів передвиборної агітації. Юрист ІРРП Олександр Бурмагін консультує з приводу того, на що звертати увагу журналістам і керівникам ЗМІ у цей період.
Основні питання щодо діяльності ЗМІ регулюються статтями 57 – 64 Закону України «Про вибори Президента України» у главі «Передвиборна агітація».
Чинна станом на 26 лютого 2014 року редакція Закону доступна за наступним посиланням
Повний КАЛЕНДАРНИЙ ПЛАН основних організаційних заходів з підготовки проведення позачергових виборів Президента України 25 травня 2014 року можна завантажити на веб-сайті Центральної виборчої комісії або на сайті ІРРП.
Витяги з календарного плану ЦВК щодо ЗМІ:
УВАГА!
Захід |
Терміни |
Дати |
Кого стосується захід або хто надає відповідну інформацію |
Проведення передвиборної агітації |
Розпочинається за тридцять п’ять днів до дня виборів і закінчується |
З 20 квітня до |
|
Оприлюднення в газетах “Голос України” та “Урядовий кур’єр”, місцевих державних чи комунальних засобах масової інформації результатів жеребкування щодо надання кандидатам на пост Президента України ефірного часу для проведення передвиборної агітації за рахунок коштів Державного бюджету України, що виділяються на підготовку і проведення виборів Президента України |
У триденний строк з дня затвердження результатів жеребкування |
|
Центральна виборча комісія, відповідні окружні виборчі комісії |
Оприлюднення в газетах “Голос України” та “Урядовий кур’єр”, у місцевих державних чи комунальних друкованих засобах масової інформації результатів жеребкування щодо черговості друкування передвиборних програм кандидатів на пост Президента України |
У триденний строк після дня затвердження результатів жеребкування |
|
Центральна виборча комісія, відповідні окружні виборчі комісії |
Оприлюднення в засобах масової інформації у відповідному регіоні рішень про утворення дільничної виборчої комісії, про її склад, а також про зміни в її складі |
Не пізніш як на третій день з дня прийняття відповідних рішень |
|
Центральна виборча комісія (щодо закордонних виборчих дільниць), окружні виборчі комісії |
Припинення поширення інформації про результати опитувань громадської думки щодо кандидатів на пост Президента України |
Протягом останніх 15 днів перед днем виборів |
З 10 травня 2014 року |
Засоби масової інформації усіх форм власності, що діють на території України |
Відповідно до частини 6 статті 60 Закону України «Про вибори Президента України» розцінки вартості одиниці друкованої площі та одиниці ефірного часу встановлюються відповідними засобами масової інформації не пізніш як за дев\’яносто сім днів до дня виборів у розмірі, який не може перевищувати відповідний середньозважений показник за останній квартал року, що передує року проведення виборів Президента України. Середньозважений показник вартості одиниці друкованої площі та одиниці ефірного часу визначається Центральною виборчою комісією разом з Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення та Державним комітетом телебачення і радіомовлення України.
Рекомендація: враховуючи, що через терміновість призначення дати виборів, ЦВК разом із відповідними органами станом на 26.02.2014 р. не визначили середньозважений показник, всім ЗМІ необхідно слідкувати за оновленням їх веб-сайтів. Після того, як цей показник буде визначено відразу встановлювати власні розцінки вартості.
Крім того, звертаємо увагу на обов’язок, який прописано у частині 1 статті 61 Закону України «Про вибори Президента України» для телерадіоорганізацій. Вони зобов\’язані не пізніше ніж за дев\’яносто днів до дня виборів Президента України опублікувати в друкованих засобах масової інформації розцінки вартості однієї хвилини (секунди) ефірного часу і надіслати ці розцінки Центральній виборчій комісії. Враховуючи вищенаведені обставини ІРРП так само радить виконати ці обов’язки після визначення середньозваженого показника ЦВК і встановлення розцінок вартості ТРО.