На веб-сторінці «Української правди» 14.10.2010 року за авторством Анастасії Мазур та Марії Землянської було опубліковано статтю «Сетевой маркетинг – это класс!». Стаття присвячена проведенню передвиборчої агітації обласною організацією Партії Регіонів на місцевих виборах 2010 року в Сумській області. Агітація проводилася за принципом «мережевого маркетингу», при цьому агітатори отримували грошові кошти, що супроводжувалося закликами голосувати на виборах за певну політичну силу.
Генеральному прокуророві України
державному раднику юстиції України
Пшонці В. П.
вул. Різницька, 13/15,
м. Київ, 01011
тел.: (044) 200-7662; 200-7402
Громадської організації
«Інститут розвитку регіональної преси»,
вул. Б.Хмельницького, 31/27, 3-й поверх, офіс 17,
м. Київ, 01030
№ 096 від 24 грудня 2010 р.
Шановний Вікторе Павловичу!
Згідно з угодою № 39420 від 01.07.2009 року з Міжнародним фондом «Відродження» громадська організація «Інститут розвитку регіональної преси» реалізує проект «Моніторинг та підвищення ефективності журналістських розслідувань в регіонах». ГО «ІРРП» у співпраці з проектом «Сприяння активній участі громадян у протидії корупції в Україні «Гідна Україна» у 2007-2009 роках здійснювала масштабний проект навчання журналістів та підтримки проведення антикорупційних журналістських розслідувань в Україні.
Відповідно до ст. 9 Закону «Про інформацію» громадяни, юридичні особи і державні органи мають право на інформацію, що передбачає можливість вільного одержання, використання, поширення та зберігання відомостей, необхідних для реалізації ними своїх прав, свобод та законних інтересів, здійснення завдань і функцій.
На веб-сторінці «Української правди» (www.pravda.com.ua) 14.10.2010 року за авторством Анастасії Мазур та Марії Землянської було опубліковано статтю «Сетевой маркетинг – это класс!» – http://www.pravda.com.ua/articles/2010/10/14/5475541/.
Стаття присвячена проведенню передвиборчої агітації обласною організацією Партії Регіонів на місцевих виборах 2010 року в Сумській області. Агітація проводилася за принципом «мережевого маркетингу», при цьому агітатори отримували грошові кошти, що супроводжувалося закликами голосувати на виборах за певну політичну силу. Окрім того, всі агітатори отримували до виборів 40% від «заробленої суми», а отримання 60% було обіцяно лише після того, як Партія Регіонів набере по області більше 60% голосів. Журналісти також звертають увагу на інші порушення виборчого законодавства, зокрема, ст. 53 Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» стосовно обмежень у веденні передвиборчої агітації.
Зазначена тема стала предметом широкого громадського обговорення та суспільного інтересу. Так, 13 жовтня 2010 р. в інформаційної агенції УНІАН було проведено прес-конференцію, на якій повідомлено факти, викладені у розслідуванні.
Відповідно до статті 1 Закону України «Про прокуратуру» прокурорський нагляд за додержанням і правильним застосуванням законів Кабінетом Міністрів України, міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади, органами державного і господарського управління та контролю, підприємствами, установами і організаціями, незалежно від форм власності, підпорядкованості та приналежності, посадовими особами та громадянами здійснюється Генеральним прокурором України і підпорядкованими йому прокурорами. Згідно зі статтею 6 Закону України «Про прокуратуру», органи прокуратури діють гласно, інформують органи влади та громадськість про стан законності.
Відповідно до статей 26, 32, 34, 35 Закону України «Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні» журналіст має право на вільне одержання, використання, поширення (публікацію) відкритої за режимом доступу інформації, а громадяни України мають право на оперативне одержання через друковані ЗМІ відомостей, необхідних для реалізації ними своїх прав, свобод і законних інтересів.
Враховуючи вищевикладене, просимо повідомити, які заходи реагування було вжито після публікації журналістського розслідування. У випадку проведення перевірки викладених фактів, просимо поінформувати про її результати.
Зазначена інформація необхідна ГО «ІРРП» для реалізації статутних завдань та завдань проекту щодо інформування суспільства про реагування правоохоронних органів на факти, що потребують додаткової перевірки.
ВІДПОВІДЬ: [attachment=442]