Міністру внутрішніх справ України генерал-майору міліції
Могильову А.В.,
вул. Академіка Богомольця, 10,
м. Київ, 01024.
Громадської організації «Інститут розвитку регіональної преси»,
вул. Б.Хмельницького, 31/27, 3-й поверх, офіс 17, м. Київ, 01030.
№ 027, 30 квітня 2010 р.
Шановний Анатолію Володимировичу!
Згідно з угодою № 39420 від 01.07.2009 року з Міжнародним фондом «Відродження» громадська організація «Інститут розвитку регіональної преси» реалізує проект «Моніторинг та підвищення ефективності журналістських розслідувань в регіонах». ГО «ІРРП» у співпраці з проектом «Сприяння активній участі громадян у протидії корупції в Україні «Гідна Україна» у 2007-2009 роках здійснювала масштабний проект навчання журналістів та підтримки проведення антикорупційних журналістських розслідувань в Україні.
Відповідно до ст. 9 Закону «Про інформацію» громадяни, юридичні особи і державні органи мають право на інформацію, що передбачає можливість вільного одержання, використання, поширення та зберігання відомостей, необхідних для реалізації ними своїх прав, свобод та законних інтересів, здійснення завдань і функцій.
На веб-сторінці «Української правди» (www.pravda.com.ua) 28 листопада 2009 року за авторством Віктора Чивокуні було опубліковано статтю «Машини-фантоми в країні беззаконня». На сьогодні, із статтею можна ознайомитися за наступним посиланням:
http://www.pravda.com.ua/articles/2009/11/28/4345665/
В публікації висвітлюється використання заможними та відомими особами автомобільних реєстраційних номерів, яких взагалі не існує або які офіційно належать іншим транспортним засобам. Як зазначає автор:
1) На автомобілі Porsche Panamera, який належить Ігорю Тарасюку стоїть номер АА 0017 АА, який за даними, що мав в розпорядженні журналіст – знято з обліку;
2) Автомобілю “Mercedes” AMG S65 Biturbo з номером АА 1234 НМ за офіційною інформацією ДАІ взагалі не існує;
3) Автомобілю Rolls-Royce Phantom з номерами ІІ 0857 МІ за відповіддю Державтоінспекції також не існує.
Всі зазначені транспортні засоби із вказаними держномерами було зафіксовано фотокамерою і фотографії опубліковано разом із статтею. Один з коментарів представника МВС України автор озвучив: «Такого не буває, щоб автомобільний номер був випущений, але взагалі ніяк не значився у базі».
Відповідно до статей 26, 34, 35 Закону України «Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні» журналіст має право на вільне одержання, використання, поширення (публікацію) відкритої за режимом доступу інформації, а громадяни України мають право на оперативне одержання через друковані ЗМІ відомостей, необхідних для реалізації ними своїх прав, свобод і законних інтересів.
Враховуючи викладене, просимо Вас надати наступну інформацію, в т.ч., в контексті обмежень, встановлених Законом України «Про боротьбу з корупцією»:
1) Чи проводилась уповноваженими представниками центрального апарату Міністерства внутрішніх справ України, після публікації статті «Машини-фантоми в країні беззаконня» перевірка викладених в ній фактів, на предмет дотримання з боку службових осіб МВС України, відповідальних за видачу, використання та утилізацію державних номерів для транспортних засобів норм чинного законодавства? 2) Якщо так, то які наслідки/висновки такої перевірки? 3) Якщо уповноваженим представникам центрального апарату Міністерства внутрішніх справ України не було відомо про факти, викладені в статті «Машини-фантоми в країні беззаконня», чи буде ініційоване проведення такої перевірки після отримання цього інформаційного запиту? 4) Якщо так, то в які терміні буде проведено таку перевірку і коли Ви зможете повідомити про її результати ГО «Інститут розвитку регіональної преси»? 5) Чи було встановлено і притягнуто до відповідальності осіб, винних у протизаконному використанні державних номерних знаків для транспортних засобів, що висвітлено в статті «Машини-фантоми в країні беззаконня»?
6) Скільки, подібних до описаних в публікації випадків – незаконного використання державних номерних знаків для транспортних засобів – зафіксовано МВС України з початку 2010 року?
7) Скільки осіб і до якої відповідальності притягнуто за порушення чинного законодавства щодо використання державних номерних знаків для транспортних засобів з початку 2010 року?
8) Які причини правопорушень у сфері видачі, використання, утилізації, контролем за використанням державних номерних знаків для транспортних засобів?
9) Чи є ці правопорушення поширеною проблемою і як нове керівництво МВС України планує боротися з ними?
Зазначена інформація необхідна ГО «ІРРП» для реалізації статутних завдань та завдань проекту щодо інформування суспільства про реагування правоохоронних органів на факти, що потребують додаткової перевірки.
ВІДПОВІДЬ: [attachment=360]