ПРЕС-РЕЛІЗ
17 лютого 2014р. на прес-конференції в УКРІНФОРМ Інститут розвитку регіональної преси (ІРРП) оприлюднив рейтинг відкритості 56 сайтів центральних органів виконавчої влади (ЦОВВ) відповідно до результатів моніторингу, проведеного в 2013 році. Результати моніторингу та повний аналітичний звіт опубліковано на сайті ІРРП. За додатковою інформацією звертайтеся до Людмили Панкратової за телефоном 044 279 41 99 або на адресу pankratovalyudmyla@ukr.net.
Моніторинг веб-сайтів органів влади проводиться вже третій рік поспіль та передбачає оцінювання за 221 параметром на повноту, актуальність та навігаційну доступність інформації.
«Ми прагнемо, щоб офіційні веб-сайти органів влади стали ефективнішим засобом інформування про їхню діяльність й отримання зворотного зв’яз, — сказала керівник проекту ІРРП, медіа-юрист Людмила Панкратова. — Мета проекту — сприяти розвитку й наповненню офіційних ресурсів, а не просто критикувати. Інструмент моніторингу та можливості взаємодії ЦОВВ з експертами приносять певні результати».
Загальний показник інформаційної вікритості на досліджених веб-сайтах ЦОВВ за 2011-2013рр. зріс на 9% та становить 49,6%. На жаль, половина інформації про діяльність ЦОВВ залишається недоступною для користувачів їх офіційних сайтів, а темп зростання відкритості зменшився — приріст за 2013р. склав лише 1,3%.
Певний поступ полягає у тому, що у 2011р. сайтів з показником відкритості до 40% було 24, а у 2013р. — лише 11; а сайтів з коефіцієнтом понад 60% в 2011р. було лише 5, в 2013р. їх стало вже 9. Проте, переважна більшість досліджених сайтів тримається в діапазоні 40-60% відкритості: в 2011р. — 27, в 2013р. — 36.
Лідером рейтингу вже вдруге стає веб-сайт Державної прикордонної служби України з коефіцієнтом 84,24%, друге місце посіла Державна служба статистики (74,60%), а третє — Державна служба фінансового моніторингу (71,85%).
Найбільш повно на досліджених сайтах представлена загальна інформація про ЦОВВ (84,84%). Найбільш закритою виявилася інформація про державні інформаційні системи у віданні держоргану (35,71%); про державні закупівлі (33,12%); про діяльність держоргану в сфері своєї основної компетенції (29,53%); про бюджет держоргану й державне та комунальне майно — всього 26%. Отже, на запитання «Хто ми?» сайти відповідають на 80%, на запитання «Що ми робимо?» — на 40%, а на запитання «Як ми витрачаємо ваші гроші?» — на 30%.
«Органам влади не треба надто захоплюватись створенням позитивного іміджу державного органу або його керівника, перевантажуючи його добрими новинами, фото- та відеоматеріалами. — зазначила Л.Панкратова. — Варто сприймати свої офіційні сайти як ефективний засіб комунікації та прагнути до того, щоб користувачі могли здобути на сайтах якнайбільше інформації для задоволення своїх потреб. Повне розміщення інформації на сайтах суттєво знизить навантаження на працівників держорганів».
Моніторинг проведено за сприяння Національного фонду підтримки демократії (National Endowment for Democracy), США.
Інститут розвитку регіональної преси (ІРРП, www.irrp.org.ua) – неприбуткова громадська організація, заснована у серпні 2006 року, яка сприяє розбудові демократичного громадянського суспільства шляхом розвитку професійних, життєздатних та плюралістичних ЗМІ в Україні.