Розслідування має викривати способи обходу тютюновими компаніями законодавства щодо заборони реклами, стимулювання збуту і спонсорства тютюнових виробів.
Можливі напрямки розслідування:
1) Викладка сигарет на вітринах кіосків (домовленості тютюнових компаній з власниками кіосків щодо певної викладки товару, розміщення світлових рамок та інших елементів, що привертають увагу до конкретного сигаретного бренду, умови домовленостей);
2) Робота промоутерів тютюнових компаній біля кіосків, у закладах харчування тощо (інструктаж промоутерів, умови домовленостей з власниками кіосків або закладів харчування щодо їх присутності).
Розслідування має викривати способи обходу тютюновими компаніями законодавства щодо заборони реклами, стимулювання збуту і спонсорства тютюнових виробів.
Можливі напрямки розслідування:
1) Викладка сигарет на вітринах кіосків (домовленості тютюнових компаній з власниками кіосків щодо певної викладки товару, розміщення світлових рамок та інших елементів, що привертають увагу до конкретного сигаретного бренду, умови домовленостей);
2) Робота промоутерів тютюнових компаній біля кіосків, у закладах харчування тощо (інструктаж промоутерів, умови домовленостей з власниками кіосків або закладів харчування щодо їх присутності).
Запропоновані теми не є вичерпними. Розслідування може стосуватися й інших аспектів обходу тютюновими компаніями законодавства та нових способів просування сигарет.
Журналіста-розслідувача буде обрано на конкурсній основі. Аби взяти участь у відборі, слід надіслати на e-mail zaslavskiyj.tk@gmail.com (Євген Заславський):
– резюме,
– перелік попередніх журналістських розслідувань і лінки на опубліковані матеріали,
– пропозиції щодо напрямків і конкретних тем розслідування,
– орієнтовний план розслідування та терміни реалізації.
Заявки приймаються до 9 лютого 2014 року включно.
Кандидатів, які пройдуть перший тур відбору, буде запрошено на співбесіду 11-12 лютого 2014 року.
Нагадуємо, з вересня 2012 року в Україні діє закон, який повністю забороняє рекламу, просування тютюнових виробів і стимулювання їх збуту. Завдяки цьому з точок продажу дійсно зникла пряма реклама сигарет, однак з’явилися виконані у кольорах сигаретних брендів підсвітки, специфічна викладка сигарет. Тютюнові компанії стверджують, що подібні прийоми не є рекламою, а власники кіосків, мовляв, самі, без впливу тютюнового бізнесу, вирішують, як їм викладати товар на вітринах, на чому акцентувати увагу. Під заборону потрапила і робота промоутерів, однак останні й досі продовжують з’являтися у точках продажів сигарет.
З результатами громадського моніторингу виконання закону про заборону реклами сигарет, а також переліком основних порушень і способів обходу законодавства, можнаознайомитися тут.