Учасники Другого Всеукраїнського Газетного Конгресу, який 29-30 жовтня відбувся в Києві, запропонували нові способи впливу на аудиторію з урахуванням нинішніх реалій – зростаючим розвитком Інтернету, інших електронних носіїв інформації, в тому числі мобільних телефонів. Асоціація «Незалежні регіональні видавці України» (АНРВУ), організатор конгресу, як і торік, запросила до участі в розмові, крім вітчизняних, ще й зарубіжних фахівців.
Учасники Другого Всеукраїнського Газетного Конгресу, який 29-30 жовтня відбувся в Києві, запропонували нові способи впливу на аудиторію з урахуванням нинішніх реалій – зростаючим розвитком Інтернету, інших електронних носіїв інформації, в тому числі мобільних телефонів.
Асоціація «Незалежні регіональні видавці України» (АНРВУ), організатор конгресу, як і торік, запросила до участі в розмові, крім вітчизняних, ще й зарубіжних фахівців. З доповідями на конгресі виступили представники Бельгії, Словаччини, Польщі, Німеччини, Франції, Росії, Білорусі. З почутого під час обміну досвідом та дискусій зарубіжних і вітчизняних учасників ринку інформаційних послуг можна зробити висновок:
1.Аудиторію все більше завойовують Інтернет та інші електронні засоби інформації , але видавці ще не в повній мірі використовують їх для розміщення реклами. Хоча, за прогнозами, саме ці джерела «принесуть» невдовзі найбільше коштів тим, хто зуміє вміло розпорядитися ними.
2.Безкоштовних новин в Інтеренті невдовзі не стане.
3.Друковані ЗМІ, щоб залишитися на ринку, мають кардинально змінити роботу, максимально наблизившись до потреб читача, навіть з наданням йому послуг не журналістського плану. За рубежем деякі з видань допомагають читачам, скажімо, придбати квиток на поїзд, туристичну путівку і навіть… продукти харчування.
4.Тенденція до зростання реклами у післякризовий період зафіксована у всіх країнах світу. І це, як наголошувалося на конгресі, найбільш обнадійлива новина для гравців на ринку інформації.
Перспективи нашої держави у розвитку інформаційного ринку найбільш чітко окреслив почесний гість конгресу – Генеральний директор Всесвітньої Газетної Асоціації (WAN-IFRA) Крістоф Райс. За його словами, у нас є чудові можливості, у деяких випадках навіть кращі від інших країн, щоб зробити прорив на інформаційному ринку. Детальніше про ці можливості піде мова далі.
Серед більш як 150 учасників конгресу було немало представників рекламних агенцій, в тому числі їх керівників, а також дистрибютерів. Кожен з них, хто брав слово для виступу, наголошував на незадовільній співпраці між ними і видавцями газет. Це негативно позначається на поліпшенні фінансового становища як періодичних видань, так і рекламних агенцій, які користуються їхніми послугами.
Учасників конгресу привітав заступник Голови Національної Спілки журналістів пан Бриж. Він повідомив про те, що проект закону про реформування (роздержавлення) ЗМІ уже розглянуто в Кабміні, найближчим часом документ буде передано на розгляд Верховної Ради. «Документ збережено саме в тій редакції, яку пропонували журналісти і НСЖУ», – наголосив виступаючий.
Нагородили Лідерів преси
Особливістю цьогорічного зібрання стало визначення і нагородження переможців конкурсу «Лідер Преси» (у чотирьох номінаціях), започаткованого АНРВУ.
Номінація «Лідер слова» – перемогу здобула газета «РІА плюс» (Тернопіль).
Номінація «Лідер свободи» – переможцем стала «Газета по-київськи».
Номінація «Лідер дизайну» – найвищу нагороду вручено львівській газеті журналістських розслідувань «Інформатор».
У Номінації «Лідер бізнес-ідей» – перемогла «Чернігівська медіа-група».
Нагородою переможцям стали ноутбуки і дипломи. Їх вручили Крістоф Райс та Голова Ради директорів АНРВУ Олександр Човган.
Інформація до роздумів
За статистикою, газети у світі читає кожен четвертий житель. В Україні цей показник становить 25,2%. У нас зафіксовано зростання розвитку Інтернету. Поширений розвиток мобільного звязку.
Райс каже, що саме ці носії маємо активніше розвивати для поширення інформації.
Пан Райс уточнив, що з кризи ми вийшли з меншими боргами, ніж європейські країни. «Ви не можете не брати до уваги всі ці фактори, – наголошує Крістоф Райс, – я особисто вбачаю у них чудові можливості для успішного розвитку в Україні інформаційного ринку».
Більше тридцяти учасників конгресу брали слово для виступів. Ми ж детальніше зупинилися на зарубіжному досвіді. Ознайомитися з усіма виступами можна на сайті АНРВУ.
-До наступної зустрічі! – закликав учасників зібрання голова ради директорів АНРВУ Олександр Човган. І уточнив: Третій Конгрес, як і два попередніх, відбудеться також у жовтні, але вже 2011 року.
Віктор СКРИПНИК,
учасник конгресу