Автор: Леся Іванова, “Наші гроші”, 14 червня 2012 року
Ремонт вузенької дворядної доріжки від палацу Сергія Ківалова до найближчого спа-центру з рестораном коштує дорожче, ніж реконструкція міжміської траси.
Автор: Леся Іванова, “Наші гроші”, 14 червня 2012 року
Ремонт вузенької дворядної доріжки від палацу Сергія Ківалова до найближчого спа-центру з рестораном коштує дорожче, ніж реконструкція міжміської траси.
Тиждень тому «Наші гроші» повідомили, що в Одесі планується ремонт так званої «Траси здоров’я». Управління дорожнього господарства Одеської міськради замовило компанії «Ростдорстрой» роботи вартістю 2,05 млн. грн. по ділянці, яку в конкурсній документації позначили як дорога від будинку № 2/А по вулиці Красних Зорь до будинку № 90 по вулиці Новоберегова.
Після цієї публікації одеські колеги з’ясували: ремонт планується на дорозі між «палацом Ківалова» та рятувальною станцією родини Круків. При цьому в емоційних коментарях одесити зауважували, що дорога там «отнюдь не плачевная», а відтак вартість її ремонту не вкладається в рамки здорового глузду.
Ми вирушили на віртуальну екскурсію цими місцями за допомогою Google Street View і публікацій місцевих ЗМІ. Виявилось що «Траса здоров’я» проходить місцями непростими, щось на зразок столичної Пущі-Водиці чи Конча-Заспи.
У тому місці, де має початися ремонт дороги, що йде вздовж берега Чорного моря, стоїть відмежований кількаметровим муром шпилястий будинок. В Одесі будівлю вже встигли охрестити «замком Дракули» і «палацом Гаррі Поттера».
Рік тому, коли «палац» ще добудовували, цей мур уже ховав від сторонніх очей не тільки маєток, але й причал з яхтою (фото Національне бюро розслідувань України).
Одеські журналісти з’ясували, що ця земельна ділянка рішенням міськради наприкінці 90-х була закріплена за Одеською Національною юридичною академією, а пляж пізніше – переданий на баланс Міжнародного гуманітарного університету. Президентом обох навчальних закладів, державного ОНЮА та приватного МГУ, є народний депутат від Партії Регіонів Сергій Ківалов. Тому шпилястий маєток в Одесі приписують до власності «регіонала».
Їдемо далі. А далі теж все непросто. На цій же вулиці стоїть напівкругла восьмиповерхова засклена будівля, яка, за інформацією місцевих ЗМІ, по документах проходить як «берегозахисний комплекс з рятувальною станцією».
Таким дивним чином «укріплювали берег»… Землю орендує ТОВ «Томатекс», чиї власники сховані в офшорах, що контролюються відомими нардепами Юрієм Круком, «тушкованим» екс-бютівцем з групи «Реформи заради майбутнього», та «регіоналом» Василем Хмельницьким.
А от на протилежному від Ківалівського кінці вулиці дорога впирається прямо в п’ятизірковий готельно-оздоровчий комплекс Maristella Club, який теж приписують сімейству Круків.
Але повернемося до нашої дороги. Виявилось, що в непростому кварталі і ремонтники мають буди прекрасними, і ціни. Роботи довірили «Ростдорстрою» – фірмі з бізнес-угрупування голови фракції Партії регіонів в Одеській міськраді Геннадія Труханова та члена цієї фракції Юрія Шумахера. Про всяк випадок нагадаємо, скільки грошей їм дають на ремонт. Близько двох мільйонів гривень. Так от за розрахунком GoogleMaps дистанцію від Ківаловського будинку до «Марістелли» можна пройти за 6 хвилин, а проїхати – за 32 секунди. Адже відстань між двома крайніми точками ремонтованої дороги складає не більше 500 метрів. Таким чином ремонт полотна коштує 4,10 млн. грн./км.
При цьому варто звернути увагу, що дорога загалом неширока – по одній смузі в кожен бік, вузенькі тротуарчики. До того ж дорога не виглядає геть вбитою. Ям, притаманних внутрішньоквартальним дорогам в тій же Одесі, тут не видно. Хоча хто зна, що з «Трасою здоровя» могли зробити з часу фотографування Google Street View у листопаді 2011 року. Але мали зробити щось страшне, щоб ремонт обійшовся сьогодні у таку суму.
Бо ось для порівняння: два роки тому в рамках підготовки до Євро-2012 почали ремонтувати трасу Львів-Краковець. Шосе протяжністю 70 кілометрів, набагато ширше від одеської «Траси здоров’я», обійшлось у 257,11 млн. грн. Тобто по 3,67 млн. грн./км. Капітальний ремонт і там, і тут, але це – шосе з Львівщини:
…а це одеська «стежинка»:
Тобто у розрахунку в гривнях за кілометр полотна виходить так, що латати вузеньку одеську вуличку коштує дорожче, аніж ремонтувати шість смуг міжміської траси. Чи, може, «Траса здоров’я» буде якісніша за трасу Львів-Краковець? Якщо так, то лишається тільки порадіти за місцевих непростих жителів, які зможуть по такій стежині ходити назустріч «світові гармонії, краси та безтурботності», що його так красномовно обіцяють у «Марістеллі».
Автор: Леся Іванова, “Наші гроші”, 14 червня 2012 року