Українці готові і хочуть приділяти більше часу активному життю. Так, за останні 15 років майже на 20% зросла популярність прогулянок містом та на 5% – відвідувань спортклубів. Натомість на 36% зменшилась популярність проведення дозвілля на городах, на 9% менше українці ходять у гості та на 5% менше сприймають шопінг як вид дозвілля.
Про це слухачам сьомого модулю Університету Журналістської Майстерності, який відбувся 4-5 липня в Києві, розповіла Ольга Гаригіна, керівник відділу аналітики постійних та медіа досліджень компанії TNS Україна.
Українці готові і хочуть приділяти більше часу активному життю. Так, за останні 15 років майже на 20% зросла популярність прогулянок містом та на 5% – відвідувань спортклубів. Натомість на 36% зменшилась популярність проведення дозвілля на городах, на 9% менше українці ходять у гості та на 5% менше сприймають шопінг як вид дозвілля.
Про це слухачам сьомого модулю Університету Журналістської Майстерності, який відбувся 4-5 липня в Києві, розповіла Ольга Гаригіна, керівник відділу аналітики постійних та медіа досліджень компанії TNS Україна.
Де брати цікаву та корисну інформацію про «активний спосіб життя», як використовувати сучасні можливості традиційних та нових медіа, як працювати з блогами, де шукати компетентних експертів та багато іншого було у фокусі уваги 20 журналістів з 17 міст України. Усі учасники навчального модулю вибороли собі місця в серйозному змаганні, адже на кожне місце у навчальній групі було по 3 бажаючих. Навчальна програма була вартою такого конкурсу: поділитись своїми знаннями та баченням того, як тему можна подати і цікаво, і корисно, до слухачів модулю прийшли Олександр Каденко, Перший віце-президент Асоціації аматорського футболу України (ААФУ), перший заступник голови комітету масового футболу Федерації футболу України (ФФУ), Ольга Барна, доктор медичних наук, професор, Голова Всеукраїнської Асоціації превентивноі та антиейджинг медицини,Член Правління Європейської Асоціації серцево-судинної профілактики, Тетяна Козак, блог-редактор, координатор спецпроектів, korrespondent.net, Ольга Гаригіна, керівник відділу аналітики постійних та медіа досліджень компанії TNS Україна та Ілона Фанта, медіа тренер, екс-керівник інтернет проекту газети «Коло» (Полтава).
Тетяна Козак (блог-редактор, координатор спецпроектів, korrespondent.net) розповіла про досвід korrespondent.net, про можливості та особливості використання різних соціальних мереж в журналістській роботі. І звернула увагу, що в Фейсбуці більше присутні ньюзмейкери, ВКонтакте – читачі. Соціальна мережа Вконтакте є оперативнішою. Так, наприклад, вона зазначає, що коли на шахті в Магнітогорську сталась аварія, то першим відреагувала саме мережа ВКонтакте: молодь одразу виклала фото і відео, а Фейсбук і Твіттер – відреагували пізно. Також Тетяна Козак радить тим, хто пише про культуру, не забувати Tumbler.
Ілона Фанта порадила активніше залучати читацький контент, в тому числі використовуючи такі технології:
– Інтерв’ю: збір запитань, які найбільше цікавлять читачів, перед тим як домовлятись про те чи інше інтерв’ю
– Опитування читачів з різною метою
– Підготовка матеріалів-інструкцій (метод, який дуже люблять жіночі журнали) – це коли редакція збирає факти, законодавчу базу, приміром, а аудиторія надає приклади успішного вирішення проблеми
– Підготовка та публікація матеріалів-експериментів: наприклад, як поміняти прізвище, як отримати закордонний паспорт за 170 грн. Звісно, це може зробити журналіст, але можна запропонувати це зробити і читачеві.
– Матеріали-рейтинги. Редакція пропонує тему, аудиторія голосує, редакція зводить результати.
– Створення та наповнення інформацією повністю читацьких рубрик (листи читачів, фейлетони…)
Окрім цього, Ілона порадила не забувати про
– Content curation – тобто використання контенту соцмереж, Storify
– Краудрайтинг – написання тексту спільно, зусиллями журналіста та аудиторії,
– Краудмепінг – складання різноманітних мап разом, зусиллями редакції та аудиторії.
Олександр Каденко, віце-президент Асоціації аматорського футболу України допомагав журналістам знайти максимальну кількість відповідей на запитання «Чи насправді дітям немає куди ходити після занять у школі?» Разом з тим він звернув увагу на інший аспект цього ж питання: «Зараз дуже важко знайти гроші на аматорський спорт, а ті люди, які все-таки дають гроші аматорському футболу, дуже просять їх ніде не згадувати і ніде не називати». Отже, мас-медіа могли б допомагати формувати таке публічне та суспільне ставлення до підтримки аматорського спорту, яке б допомагало розвиватись усім разом: і дітям, і суспільству, і аматорському спорту.
Як зазначила в своєму виступі Ольга Барна О.М. д. мед. н., професор, голова Всеукраїнської громадської організації “Асоціація превентивної та антиейджинг медицини” та лікар-кардіолог: три «найстаріші» країни у світі, де відсоток мешканців у віці 60 років і старше – Греція, Італія та Бельгія. Серед характеристик демографічної ситуації в Україні вона навела такі:
- Негативний демографічний приріст
- Частка ССЗ у смертності дорослого населення – 67%
- Зростання ССС за останні 20 років на 40%
- За опублікованими 18.06.2013 р. даними ЦРУ, Україна зайняла 2-гу позицію у світі за рівнем смертності.Лідером було визнано ПАР. Третю позицію отримало Лесото. Росія й Білорусь займають 10 й 13 сходинки відповідно за показниками смертності.
- За показниками народжуваності Україна займає 227 місце з 232. Нижче – Естонія, Молдова і Болгарія.
В сьомому модулі взяли участь 20 журналістів з 17 міст України, а відбірковий конкурс склав 3 особи на одне місце. В анкетах зворотного зв’язку учасники відзначили високу актуальність тематики модулю, підбір та цінні презентації досвідчених фахівців, унікальний досвід, яким ділились гості та який здобували журналісти. Багато з них зазначили, що після повернення до своїх міст неодмінно використають отримані знання на практиці.
УАВПП, зі свого боку, обов’язково напише про досвід розвитку нових форматів та методів висвітлення активного способу життя, корисний для втілення в інших редакціях. І буде вдячна за активність обговорення цієї теми на наших сторінках в соціальних мережах та в мережі інтернет.
Олексій Погорелов, генеральний директор УАВПП: «Саме якісна журналістика може і мусить допомагати українцям жити краще. Бо класні публікації і мотивують, і допомагають робити своє життя більш насиченим, дозволяють легко розібратись у непростих питаннях, надають цінну інформацію, підживлюють корисними ідеями. І якщо ці 20 талановитих журналістів, які були із нами 4 та 5 липня, будуть робити свою роботу професійніше, то дуже багато тисяч українців будуть поступово жити все більш активним життям. І це неодмінно означає, що вони будуть жити краще, бо тільки той, хто щось робить, щось і заробляє! Саме в цьому і є громадська місія журналістики – допомагати людям жити краще, а відтак робити країну більш конкурентоздатною та більш заможною.»
Ольга Чумак, менеджер зв`язків зі ЗМІ Компаніїї «Кока-Кола Україна»: «Популяризація активного способу життя є одним із стратегічних завдань Компанії Кока-Кола, що працює в понад 200 країнах світу. У 115 з них Компанія підтримує більше 280 програм фізичної активності. В Україні такі програми спрямовані на широке залучення підростаючого покоління до активного способу життя. Спільно з асоціацією аматорського футболу ми розвиваємо дитячий футольний турнір «Шкіряний м`яч – кубок Coca-Cola», з Фондом братів Кличків здійснюємо проект «Клич друзів – Граймо разом», метою якого є встановлення спортивних майданчиків по всій Україні, і це далеко не вичерпний перелік. Ми вдячні журналістам за розуміння теми активного способу життя та її поширення. Через проект «Університету» даємо можливість кращим та активним журналістам здобути сучасні знання, поділитись своїми практиками з колегами, і на майбутнє писати більш сучасні, цікаві матеріали, які спонукатимуть читачів до позитивних змін свого життя».
Довідкова інформація:
Університет Журналістської Майстерності – проект УАВПП, який реалізується з 2009 року за підтримки Системи Компаній Кока-Кола в Україні. Мета проекту – надати молодим особам, які починають кар’єру в журналістиці або бажають покращити та систематизувати знання та досвід, вже набуті у цій професії, доступ до сучасних знань, познайомити їх з професіоналами медіа ринку та навчити сучасним принципам побудови якісних мас-медіа.
Проект спрямований на талановитих молодих журналістів, які переважно працюють та мешкають поза межами столиці.
Темою попереднього, шостого, модулю, проведеного у 2012 році, була «Робота з аудиторією: навички сучасного журналіста»
Українська Асоціація Видавців Періодичної Преси (УАВПП) – www.uapp.org – добровільна недержавна неприбуткова організація – асоціація видавців, які об’єднали зусилля для того, щоб сприяти розвитку ринку друкованих ЗМІ та докладати зусиль до збільшення його рекламної ємності, спрощення правил та регуляцій, покращення умов для ведення бізнесу, підвищення його інвестиційної привабливості.
З моменту створення (у 2001 році) УАВПП послідовно докладає зусиль як до розвитку законодавства та регулювання стосовно умов для ведення бізнесу, так і передає видавцям знання та технології, необхідні для розвитку бізнесу. УАВПП є членом Всесвітньої Газетної Асоціації (WAN) та Міжнародної Федерації Періодичної Преси (FIPP).
Coca-Cola – найвідоміший у світі газований безалкогольний напій. На сьогодні у світі під торговою маркою компанії Coca-Cola випускається більше 300 видів напоїв. В Україні вперше цей напій скуштували 1982 року, а виробляти його на українському ринку почали 1992-го. Саме відтоді Система компанії Кока-Кола в Україні – лідер вітчизняного ринку безалкогольних напоїв. Більш детальна інформація на веб-сторінці www.coca-cola.ua
Інформація: УАВПП