Джерело: АКМ, 16 серпня 2016 року

Передвиборчу соціальну ініціативу в Здолбунові, що на Рівненщині, міський голова з депутатами перетворили у солідну статтю видатків для місцевого бюджету. Сім місяців тут курсує так звана соціальна маршрутка. Ці перевезення  забезпечують автобуси одного власника, який до того ж вже отримав відшкодування з місцевого бюджету на суму більше 180 тисяч гривень. Тим часом чиновники стверджують, що це законно, адже дві соціальні маршрутки перевозять щомісячно по 18 тисяч пільговиків, а це в рази більше в порівнянні з популярним маршрутом «Рівне-Здолбунів».  «Здолбунів-Експрес» – соціальна ініціатива чи можливість заробити для своїх? Розібратися в цьому спробували журналісти «Антикорупційного моніторингу».

Маршрутка «Здолбунів-Експрес» почала курсувати у райцентрі рік тому перед виборами. Її появу багато місцевих жителів вважали елементом передвиборчої кампанії кандидата на посаду міського голови Здолбунова Ігоря Ольшевського.

– Появі такого транспорту ми дуже здивувались, адже раніше міських маршруток у Здолбунові не було взагалі. А тут раз – і перед виборами починають їздити. Ще й проїзд для школярів та пільговиків був за півціни. Рідко побачиш таку благодійність, – розповідає мешканка Здолбунова, громадський активіст Ольга Ферар. – Тим більше не зрозуміло, на підставі яких документів та дозволів підприємець здійснював таку діяльність.

схема

Вибори закінчились, а разом із ними завершилася і транспортна благодійність. Перевізник Малахов перевозити пасажирів відмовився. Тим часом Ігоря Ольшевського таки обрали міським головою. Він став переконувати депутатів у необхідності продовження роботи такої маршрутки. Щоправда, для цього треба було б вже витрачати бюджетні кошти.

– Пан Ольшевський переконував депутатів, що такий маршрут дуже потрібний, і він особисто домовлявся з перевізником, вмовляв його працювати в Здолбунові. Але він перевозити школярів собі у збиток не може, тому треба з міського бюджету передбачити кошти на відшкодування їх пільгового проїзду, – зауважила Ольга Ферар.

Переконати депутатів вдалося. Вони таки виділили з міського бюджету 200 тисяч гривень на перевезення пільгових категорій пасажирів, а саме школярів.

порядок

 

Але чи існує такий маршрут та його схема в документах? Чи проводився тендер на організацію перевезень на даному маршруті? З цими та іншими питаннями ми звернулися з запитом про доступ до публічної інформації до міського голови Здолбунова.  У відповідь отримали розклад руху маршрутних таксі та протокол засідання тендерного комітету.

графік руху

Журналісти “Антикорупційного моніторингу” взяли коментар у міського голови Здолбунова Ігоря Ольшевського.

igor_olshevskiy

Ігор Ольшевський

АКМ:  Чи оголошували конкурс на перевезення пасажирів на маршруті «Здолбунів –Експрес»?

Ігор Ольшевський:  Так, згідно з законодавством. Є ж люди, які цим займаються.

АКМ: Чому саме перевагу надали цьому перевізнику (Малахову)?

І. О: Результат конкурсу.

АКМ: Як можуть інші перевізники долучитися до роботи на маршруті?

І. О: Треба оголошувати новий конкурс.

АКМ: Чи будуть їм відшкодовувати з міського бюджету кошти?

І. О:  Для всіх умови однакові.

АКМ: На який період виділили 100 тисяч гривень на останній сесії?

І. О:  Як буде витрачено.

КП приховує інформацію про пасажирів

Велика кількість запитань до міської влади Здолбунова невипадкова. Багатьом депутатам місцевої ради суми відшкодувань перевізнику видаються завищеними. Крім того, розпорядником коштів на пільгове перевезення пасажирів міська рада визначила КП «Здолбунівське», за яким вже не перший рік тягнеться шлейф скандалів з присмаком корупції.

12936663_952698218183339_5019816488088970022_n

 

Ольга Ферар

Я двічі зверталась до начальника КП «Здолбунівського» Сергія Потапчука з запитом на доступ до публічної інформації у визначений законом спосіб, однак двічі отримувала відмову. Її підстави вразили навіть відомих медіа-юристів. Пан Потапчук не хотів надавати дані через те, що я не надала в електронному (!) запиті свій підпис. Це нісенітниця, вигадана тільки для того, щоб приховати інформацію, – обурена Ольга Ферар. – Я вимагатиму притягнення чиновника до відповідальності. Вже звернулась до Уповноваженої Верховної Ради з прав людини. Переконана, вона мої права на доступ до інформації захистить та доб’ється стягнення з пана Потапчука штрафу за порушення закону.

Potapchuk-260x300

Сергій Потапчук

Власне, отримати інформацію про засекречені перевезення ГО «Антикорупційний моніторинг» змогла тільки після письмово звернення з підписом і печаткою організації.

 

рпрпрпвааа

єдддллжлдлоодо

І тут розпочалося найцікавіше. Дані моніторингу перевезень на маршруті «Здолбунів-Експрес» виглядали, м’яко кажучи, завищеними.

Найцікавіше, що жодного офіційно обліку пасажирів де-факто немає. Як видають квитки ми ж з вами знаємо.

13940156_1253961341310997_1337031687_o

13874800_1253961344644330_929190045_n

 

– З розрахунків випливає, що два автобуси місткістю 20 пасажирів здійснюють 5 рейсів щодня в обидві сторони. І працюють вони 30 днів на місяць. Відповідно до звітності, всього два автобуси «Здолбунів-Експрес» легко перевозять більше 1000 пасажирів у день, що і підтверджують акти обстежень. Наприклад, пасажиропотік у червні становив 33694 пасажири (для порівняння, населення міста – 25 тисяч), із яких 55 відсотків  – 18532 пільговики, – розмірковує Ольга Фарар. – Перевізник щомісячно здійснює облік пільговиків, який за розрахунковою відомістю передає головному розпоряднику коштів – КП «Здолбунівське», яке приймає цю відомість і оплачує. Коефіцієнт числа пільговиків серед усіх пасажирів визначається на підставі акту-обліку пасажиропотоку на маршруті. Ці цифри якраз і викликають найбільші сумніви в депутатів та громадськості. Для порівняння, одна маршрутка дуже популярного маршруту «Рівне-Здолбунів» за місяць перевозить 4527 пасажирів, із яких лише 860 пільговики. За них перевізник отримує від держави 2743 гривні відшкодування щомісяця.  Суперпопулярний маршрут перевозить в місяць 860 пільговиків, а звичайний міський – 8 тисяч. Це щонайменше дивно. Тим більше, якщо зважити, що перевізник щомісяця отримує з міського бюджету по 40 тисяч гривень відшкодування.

“Антикорупційний моніторинг” спробував взяти коментар у перевізника. Однак телефонні номери виявились недоступними. Якщо перевізник хоче прокоментувати ситуацію – ми готові розмістити його коментар.

12644718_1223926704303376_2418071406259960885_n

 

– Маршрут у такому вигляді, як він є, на мою думку, існувати не може. Тут або потрібно шукати шлях оптимізації маршруту та ціни, а також графіку руху, або знімати його. На мою думку, те, що місто викидає на даний маршрут 300 тисяч гривень, є недоцільним та свідчить про його непопулярність серед мешканців міста, – зауваживдепутат Здолбунівської міської ради Дмитро Сирота.

11813384_1008627885844345_159348474257579311_n

 

–  Ініціатива потрібна. Я за такий міський маршрут. Однак суми відшкодування достатньо великі, а довести реальний пасажиропотік на будь-якому маршруті області нереально. Залишається лише вірити або написаному перевізником, або своїм очам при огляді салону маршрутки. Культури надання квитків, не кажучи вже про систему електронного квитка чи обліку пасажирів, у нас теж немає. Є скарги до мене, як депутата на те, що не всі рейси маршруту відбуваються. Регулярно повідомляю про них відповідальних працівників відділу РДА та міської ради. Яким бачу майбутнє маршруту? Громадський контроль за якістю перевезень та реальним обліком пасажиропотоку, економічно обґрунтований тариф та, можливо, новий конкурс на цей маршрут, оскільки 40 тисяч щомісяця з бюджету можуть бути додатковим і непоганим стимулом для перевізників, які зможуть запропонувати свої, не гірші, умови перевезення наших земляків, – наголошує депутат Здолбунівської міської ради  Микола Орлов. 

У сусідньому Рівному міських маршруток чимало, але працювати там перевізники можуть тільки після перемоги в тендері, який проводить міська влада. За словами начальника управління транспорту і зв`язку Рівненського міськвиконкому Віталія Миронюка, перевізнику для здійснення регулярних пасажирських перевезень у місті потрібно обов’язково брати участь в тендері, з-поміж кількох пропозиції обирають кращу. Зараз у Рівному 33 автобусні маршрути та 8 тролейбусних. Тим часом Рівнерада відшкодовує вартість пільгових перевезень лише  комунальним тролейбусникам. У приватних маршрутках умови інші. У договорі зазначено, що перевізник зобов’язаний перевозити 2 пільговиків безкоштовно.

 

Loading

Для отримання юридичної допомоги
заповніть анкету

    П.І.Б.*

    Організація

    E-mail*

    Телефон

    Деталі звернення

    Яка юридична допомога вам потрібна? *

    Юридична консультаціяДопублікаційна експертизаПравовий захист у судіСкладання інформаційного запиту

    Завантажте документи/файли

    * - обов'язкові поля

    ×














    ×