У тренінгу «Навички ефективного медіатренерства», що відбувся 9-13 квітня у Києві, взяли участь 10 медійників різної спеціалізації.

Тренінг проводив Олег Хоменок – досвідчений медіатренер, старший радник з питань медіа Internews Network, член Ради директорів Глобальної мережі журналістів-розслідувачів (GIJN), що вже підготував кілька груп тренерів у сфері медіа в Україні та за кордоном.

Захід організований ГО «Інститут розвитку регіональної преси – ІРРП» за підтримки Антикорупційної ініціативи ЄС.
Як планувати і проводити тренінги, як працювати з аудиторією, які прийоми і методи навчання є найефективнішими – про все це учасниці та учасники дізналися протягом 5-денного тренінгу.

Цінна практична складова заходу – тренінгові сесії, проведені учасниками та детальне їх обговорення.
– ІРРП має потребу у кваліфікованих тренерах, які зможуть якісно і ефективно навчати людей по всій Україні, – говорить Олег Хоменок. – Сьогодні інститут реалізовує масштабні проекти з розвитку журналістських розслідувань (за підтримки Антикорупційної ініціативи ЄС, посольства Королівства Нідерланди в Україні), проекти з підтримки гендерної рівності у суспільстві (разом з Національним демократичним інститутом – NDI).

До участі у тренінгу організатори запросили журналістів та практикуючих медіатренерів, з якими команда ІРРП співпрацювала і раніше.

Як стати медіатренером? Олег Хоменок вважає, що є два шляхи у цю професію:
– Перший – коли людина здобуває певний рівень досвіду у своїй унікальній сфері, її починають запрошувати ним ділитися. Другий – коли тренер, що працює у певній спеціалізації, набуває нові навички та знання, які може передати цільовій аудиторії.

Відгуки учасників та учасниць

Аліна Стрижак (Журналістка, «Наші гроші»):
– Тепер я можу виписати свій тренінг від початку до кінця і зробити його зрозумілішим. З огляду на те, що я працюю зі специфічним продуктом – закордонними реєстрами, це особливо важливо. Також дуже корисним для мене було дізнатися про те, як вибудовувати взаємини з замовниками – організаторами тренінгів. Наприклад, одного разу на мій закритий тренінг без попередження прийшли люди з правоохоронних органів. Тепер я знаю, як діяти в таких ситуаціях.

Володимир Торбіч (Журналіст, редактор, «Четверта влада»):
– Мені було цікаво почути, як різні за типами люди по-різному сприймають інформацію (активісти, теоретики, аналітики, прагматики). І не просто почути, але й попрактикуватися, подивитися, як це роблять колеги. Важливо зрозуміти, що для кожної групи учасників потрібні свої інструменти, щоб усім було цікаво.

Оксана Максименюк (Медіюристка, ІРРП):
– Тепер я знаю, як будувати тренінг, як зробити його цікавішим для учасників, не втрачати аудиторію, працювати з усіма і з кожним. Тепер буду розраховувати час на сесії, планувати різні види практичних завдань.

Андрій Газін (Журналіст даних, Textura.in.ua):
– Під час цього тренінгу я зрозумів, що не варто недооцінювати підготовчий етап, який включає дослідження потреб аудиторії, бекграунду, інтересів і потреб. Також важлива логістика тренінгу: визначення форматів і задач, чергування цих форматів, використання різних елементів навчання (ігор, дискусій, брейнштормів). Такі речі впливають на успішність комунікацій під час тренінгу.

Ірина Чулівська (журналістка, тренерка з цифрової безпеки, Лабораторія цифрової безпеки):
– За ці п’ять днів мені вдалось структурувати ті знання про тренінги, які в мене вже були, оцінити з ретроспективи свої помилки та отримати нові лайфхаки з ефективного навчання дорослих. Також я зрозуміла, що недооцінювала важливість планування і підготовки до тренінгу. Суперкорисним був фідбек, отриманий від колег після проведення своєї сесії. Уже чекаю з нетерпінням наступного свого тренінгу, щоб застосувати нові здобуті навички на практиці!

Марія Землянська (журналістка, «Свідомо»):
– Корисним було все, звісно. Але кілька речей запам’яталися: важливо встановлювати правила і їх дотримуватись, обирати способи і методи подачі інформації з урахуванням різних типів сприйняття. Найголовніше – розуміти, як саме ці знання, які ти пропонуєш учасникам, допоможуть досягти поставленої цілі. Хотілось би використовувати усі знання на власних тренінгах, але спочатку хочу все це випробувати на знайомих та близьких.

Ольга Веснянка (журналістка, медіа-тренерка, «Повага»):
– Я усвідомила, наскільки важливо враховувати потреби учасників та учасниць, особливо тренінгу з гендерно чутливої журналістики. Часто думаєш: «В мене є моє завдання, є завдання нашої кампанії «Повага» – проти сексизму в медіа і в політиці – гаразд, озвучить аудиторія свої очікування, і цього буде досить». А виявляється, треба аналізувати докладніше саме потреби учасників і учасниць, і тоді між власним завданням, завданням кампанії, знайти баланс певний щодо навичок, щодо інформприводів в регіонах в журналістиці. Тоді тренінг буде ефективнішим. Я врахую це найближчим часом на тренінгах, які проводить ІРРП в рамках Кампанії «Повага».

Тренінг відбувся в рамках реалізації підкомпоненту з підтримки журналістських розслідувань програми Антикорупційної ініціативи ЄС.

 EUACI фінансується Європейським Союзом та співфінансується і впроваджується DANIDA

 1,598 total views,  1 views today

Для отримання юридичної допомоги
заповніть анкету

    П.І.Б.*

    Організація

    E-mail*

    Телефон

    Деталі звернення

    Яка юридична допомога вам потрібна? *

    Юридична консультаціяДопублікаційна експертизаПравовий захист у судіСкладання інформаційного запиту

    Завантажте документи/файли

    * - обов'язкові поля

    ×














    ×